1963 рік знаменується завоюванням музичної премії Hirsch і написанням “Трьох симфонічних рухів”. Астор П’яццолла також плідно співпрацює із Хорхе Луїсом Борхесом, створює музику до його поезій. 1965 рік – до випуску готується диск “Танго”.
Співпраця з с Орасіо Ферреро показує світу оперету “Марія з Буенос-Айресу”. Далі – більше, митець пише “Танго Шість” для Мелос Ансамблю і “Мілонгу ет Ре” для скрипаля Сальваторе Аккардо. Незвичними є назви самих творів. адже вони наскрізь просякнути танцювальністю.
Гастролі в Парижі надихають композитора на створення ораторії “Молодой народ”, написаної за сумісництвом Ферреро. 1971-го року музикант створює групу “Ансамбль Дев’яти”. Муніципальна рада Буенос-Айреса підписує із виконавцями контракт на 2 роки, щоб учасники колективу мали змогу проводити концерти в Аргентині та за кордоном.
Музикант успішно концертує в країнах Латинської Америки. Проте невтомний митець не стоїть на місці, на противагу цьому він записує програми для телебачення Італії, пише музику до кінофільмів “Джин і Поль” та “Передостанній”.
У 1974 р. на прохання відомого джазмена Джеррі Маллігана, П’яццолла і Малліган записують альбом “Самміт” з оркестром італійських музикантів. Цікавою була та деталь, що до платівки увійшла лише одна композиція Маллігана – “Aire de Buenos Aires”.
Можна вважати цей рік – вирішальним у його кар’єрі, бо саме тоді композитор створює однин із своїх найвідоміших творів – лібертанго (“Танго свободи”).
Декілька рефлексій щодо цього твору. Лібертанго (libertango) – композиція в стилі нового танго, написана П’яцоллою у Мілані. Назва походить від злиття слів “Свобода” (Libertad іспанською) і “Танго” ( символізує перехід митця від класичного танго в Танго Нуево). Цей твір звучав у фільмі Романа Поланскі “Несамовитий”. Це – одна з екранізацій, де присутня ця всесвітньо відома річ.
Після закінчення навчання П’яццолла живе в Буенос-Айресі та Нью-Йорку, активно концертує, записує музичні проекти, декілька разів їде у турне по Аргентині, Бразилії та США. Всесвітня слава до митця прийшла на початку 1980-х, цим він завдячує квінтету Tango Nuevo, заснованим 1976року.
В останні роки музикант дає концерти в якості соліста у супроводі симфонічних оркестрів, іноді його супроводжує власний квінтет. Гастролює в США, Японії, Італії, Німеччині, Франції, Латинській Америці.
За сумісництвом Lalo Schiffrin і St Lukes Orchestra митець записав “Концерт для акордеону”, Три танго для акордеону з оркестром і “Сюїту Пунта дель Эсте”. В 1990 г. відомий віолончеліст Ростропович виконав у Новому Орлеані музику для віолончелі і фортепіано під назвою”Велике танго”.
Творчий доробок композитора налічує більше 300 танго, 50 мелодій до кінофільмів, серед яких такі фільми, як “Піраньї” (Луїс Берланга), “Генріх IV” (Марко Белоккьо), “Світло” (Жанна Моро), “Армагедон” (Ален Жесуа), “Південь” і “Посилання Гарделя” (Фернандо Соланас), музику до театральних вистав та балетів. Музикант став лауреатом Першої Премії за Кращий диск інструментальної музики (Італія).
1992 посмертно його композицію Oblivion удостоїли звання в категорії “Краща інструментальна композиція” . Причому міжнародна критика охарактеризувала Oblivion як одне з найкращих творів композитора. 1993 рік – його номінували на премію Греммі (Лос-Анджелес).
Астор П’яццолла помер в Буенос-Айресі у 1992 р в результаті тромбозу судин мозку. Його творчий доробок, індивідуальний стиль та нові жанри в класичній музиці, а також домінування сольного музикування на акордеоні справді мають велике значення для світової музичної культури. Це композитор із світлим розумом, великим талантом та відкритою душею.
Автор статті: Anna Folk.
Написати коментар